Stále častěji přibývá zásahů na záchranu osob, které se probořili na ledu. Jen za prvních deset dní letošního roku měli hasiči dvanáct zásahu v celé republice na záchranu na zamrznuté vodní ploše. Ne všude jsou jako první na místě profesionální hasiči a tak musí tuto činnost nacvičovat i hasiči dobrovolní i když jen s minimálním, ve většině případů, základním vybavením.

Školení a kondiční jízdy se nemusejí provádět jen u celé jednotky na jednou. Několik členů zásahové jednotky, kteří pracují na směny, provedli opakovací školení obsluhy vozidla CAS 20 a kondiční jízdy s tímto vozidlem v dopoledních hodinách v pátek 9. ledna. Proškolení obsluhy nové cisterny je také individuální, i když hlavní seznámení s obsluhou proběhlo již minulý rok. Vozidlo má za sebou několik ostrých výjezdů, ale opakování matka moudrosti. Po zopakování a položení kontrolních otázek se skupina hasičů vydala na kondiční jízdy. Ty proběhly jen v katastru našeho města s jízdou v lehkém zasněženém terénu. Také v rámci kondiční jízdy se kontrolovala průjezdnost ulic, jelikož nesprávné parkování okolo domů, je špatný zvyk řidičů ve městě. Někteří hasiči si také vyzkoušeli znalost místopisu a umístění nových a nově stavěných budov firem, které podnikají v našem městě.

18. prosince 2008 v 15:35 byl vyhlášen poplach jednotce Chodov (1+4) s CAS 24 T815  na požár skladu plynů ve společnosti Chodos Chodov. Hlášen byl požár ve skladu tlakových lahví a pohřešovaná osoba. Zároveň byl vyhlášen poplach jednotce HZSp Sokolovská uhelná a.s. (1+5) s CAS 20 T815 TERRNo1 Portugal a jednotce HZS Karlovarského kraje stanice Sokolov (1+3) s CAS 24 Scania.

V pátek 28. listopadu proběhlo školení a výcvik s novou CAS 20 T815. První část probíhala na naší zbrojnici, kterou vedl, technik strojní služby Standa Šimral a druhá část probíhala na soukromém vrakovišti v Jenišově, kterou vedl velitel družstva Jirka Weiss. 

Standa nás seznámil s vybavením vozidla, s novinkami které jsme ještě nepoužívali, s ovládáním konkrétních prvků vozidla a ovládáním technických prostředků uložených na vozidle. Po seznámení se jednotka přesunula na vrakoviště, kde si vyzkoušela nové vyprošťovací zařízení a další nové prostředky z výbavy nové CAS 20.

 

V neděli 30. listopadu proběhlo školení poslední skupiny naší jednotky na téma „První pomoc a KPR“.

V pondělí 27. října 2008 proběhlo další školení zásahové jednotky. Témat bylo několik. Především teoretická příprava na zásahy při hromadných dopravních nehodách, dopravní nehoda na pozemních komunikacích – obecně, opakování poskytování první pomoci, hašení požáru za silného mrazu a hašení požáru ve sklepních prostorech budov.