V sobotu 28. března v dopoledních hodinách si několik obyvatel města všimlo vycházejícího kouře ze střechy administrativní budovy v ulici U Porcelánky. Ihned volali na tísňovou linku hasičů, ale i zaměstnancům chodovské firmy. Hasiči o kouři již věděli. Kouř, který se začal vznášet nad budovou, nebyl skutečný, ale uměle vytvořený. Jednalo se totiž o začátek prověřovacího cvičení pro čtyři jednotky hasičů připravené ve spolupráci s firmou Chotes a s vedením profesionálních hasičů územního odboru Sokolov. Krajské operační středisko Hasičského záchranného sboru Karlovarského kraje vyhlašuje poplach jednotce Chodov s určením techniky CAS 24 T815, CAS 20 T815 a AZ 30. Zároveň je poplach vyhlášen jednotce HZS ÚO Sokolov s CAS 24 Scania a AZ 37 Iveco, jednotce HZS podniku Sokolovská uhelná s CAS 24 T815 a jednotce SDH Vintířov s CAS 16 Daewoo.

Jak bylo napsáno v několika předešlých článcích, naše jednotka vyjíždí poslední dobou především k technickým zásahům. Nejvíce je to na typ události „Technická pomoc, otevření uzavřených prostor“.  Poslední tři výjezdy to dokládají. Nebylo tedy náhodou, že podle plánu školení a výcviku na tento rok, bylo hned na počátku roku naplánováno speciální školení zásahové jednotky na otevírání různých prostorů. Nejčastěji se otevírají vstupní dveře do bytů a to z několika důvodů. Pokud se nelze z různých důvodů dostat přes vstupní dveře, poté následuje vstup přes okenní prostor. Poslední možností je destruktivní násilný vstup.

V pátek 28. listopadu proběhlo na zbrojnici poslední školení zásahové jednotky v tomto roce.  Tématem bylo závěrečné přezkoušení velitelů, strojníků, techniků a všech hasičů. Jako první byl na pořadu dne písemný test znalostí, následovala praktická část. V praktické části ukázali hasiči jak otevřít uzavřený prostor za použití technických prostředků ve vybavení zásahové jednotky. Jednalo se nejen o nouzové otevření vstupních dveří, oken, ale i osobního automobilu. Následovalo praktické přezkoušení vytvoření pěnotvorného vedení. Závěrem bylo ověření znalosti ovládání agregátů a technických prostředků.

U hasičů jsou organizovány dva druhy cvičení. Taktické nebo prověřovací. Jak naznačují názvy, při taktickém cvičení se nacvičuje taktika provedení zásahu a při prověřovacím cvičení se prověřuje. Při prověřovacím cvičení se může prověřovat mnoho věcí jednotlivě, ale i několik najednou. Záleží kdo, cvičení organizuje a co je cílem cvičení. U naší jednotky se organizují během roku oba dva druhy cvičení.  Poslední prověřovací cvičení bylo zorganizováno v úterý 4. listopadu na téma vyproštění osob po dopravní nehodě. K dispozici jsme dostali starší osobní automobil. Naše jednotka po příjezdu na místo zásahu prováděla zabezpečení místa nehody, protipožární opatření, zajištění havarovaného vozidla proti pohybu, předlékařskou první pomoc a vyproštění osob z vozidla. Prověřována byla nejen činnost u tohoto druhu zásahu, ale také úroveň spojení s operačním střediskem a v neposlední řadě také ustrojení a používání osobních ochranných prostředků.

V pátek 31. října proběhlo dopoledne prověřovací cvičení naší zásahové jednotky. Tentokrát byla středem zájmu hasičů budova městského úřadu v Chodově. K zásahu vyjela technika CAS 24 T815, CAS 20 T815 a automobilový žebřík AZ 30 IFA. Pracovníci úřadu o cvičení dopředu nevěděli. Požár aktivoval elektrickou požární signalizaci a zaměstnanci úřadu se evakuovali před budovu. Na místo dojíždí hlídka městské policie následovaná hasičskou jednotkou. Je proveden zásah v budově, kontrola evakuovaných osob. Hasiči zachránili ze suterénu budovy jednu osobu. Během zásahu byl provoz úřadu omezen a všichni lidé z kanceláří museli budovu, která byla zakouřena umělým kouřem, opustit.

V pátek 24. října jsme vyjeli k zásahu ještě jednou. Tentokrát to bylo s cisternovou automobilovou stříkačkou CAS 24 v rámci vyhlášeného třetího stupně poplachu na karlovarské mezinárodní letiště v Olšových Vratech. Dopoledne na letišti proběhl nácvik činnosti složek IZS při řešení letecké nehody po přistání letadla. Námětem byla letecká nehoda a požár po destrukci části letounu Airbus A320, které havarovalo při přistání a vyjelo mimo vzletovou a přistávací dráhu. Letadlo na místě cvičení simuloval přistavený autobus. Úkolem hasičů bylo ochlazování trupu letadla a oddělení plošného požáru po odlomení křídla, hašení plošného požáru, záchrana osob, třídění metodou Start, průzkum okolí havarovaného letadla zda se tam nenachází zranění nebo další cestující, spolupráce se zdravotnickou záchrannou službou, spolupráce s policií ČR, spolupráce s pracovníky letiště.