V pátek 24. října jsme vyjeli k zásahu ještě jednou. Tentokrát to bylo s cisternovou automobilovou stříkačkou CAS 24 v rámci vyhlášeného třetího stupně poplachu na karlovarské mezinárodní letiště v Olšových Vratech. Dopoledne na letišti proběhl nácvik činnosti složek IZS při řešení letecké nehody po přistání letadla. Námětem byla letecká nehoda a požár po destrukci části letounu Airbus A320, které havarovalo při přistání a vyjelo mimo vzletovou a přistávací dráhu. Letadlo na místě cvičení simuloval přistavený autobus. Úkolem hasičů bylo ochlazování trupu letadla a oddělení plošného požáru po odlomení křídla, hašení plošného požáru, záchrana osob, třídění metodou Start, průzkum okolí havarovaného letadla zda se tam nenachází zranění nebo další cestující, spolupráce se zdravotnickou záchrannou službou, spolupráce s policií ČR, spolupráce s pracovníky letiště.

Ve středu 27. srpna provedli profesionální hasiči sokolovské stanice ze směny „A“, ve spolupráci s naší zásahovou jednotkou kontrolu nástupní plochy a zkoušku ustavení výškové techniky u jednoho z věžových domů v Chodově. U domu v ulici U Porcelánky 1012 nebylo lehké najít vhodné místo pro ustanovení automobilového žebříku s dostupnou výškou 37 metrů, který je na podvozku vozidla Iveco Magirus. Nakonec se podařilo najít vhodné místo. Získaná informace je, že tento druh žebříku dosáhne u tohoto věžového domu do 9. patra, hasičskou terminologií do 10 NP. Nakonec si někteří chodovští hasiči vyzkoušeli způsob záchrany a evakuace osob pomocí záchranného rukávu.

Středa 23. července. Krátce po 16 hodině je klidné odpoledne přerušeno signalizací pagerů o vyhlášení poplachu sloužícímu družstvu chodovské jednotky. Všechny technologické prvky hlásí typ události dopravní nehoda osobního automobilu s vyproštěním osob. K události, která je hlášena katastrálně ze Staré Chodovské výjezd na Vintířov, vyjíždíme s cisternovou automobilovou stříkačkou CAS 20 T815. Při jízdě k zásahu si všichni hasiči připravují všechny osobní prostředky pro řešení dopravních nehod a dle dostupných informací se připravují na podobný scénář, jako byla vážná nehoda na začátku června v ulici Vintířovská.

V pátek 27. června probíhala dle ročního plánu odborná příprava členů jednotky. Ti se během dopoledne zdokonalili v otevírání uzavřených prostor pomocí technických prostředků ve výbavě jednotky. Praktický výcvik byl věnován zejména otevírání plastových oken. Následně se jednotka přesunula k výcviku strojníků. Ti si oživili jak se provádí sání z vnějšího vodního zdroje. Provedeny byli i pravidelné zkoušky čerpadel. Poslední částí dopoledního výcviku byla technika a ovládání hydraulického vyprošťovacího zařízení. Noví členové si pod vedením velitele čety ze sokolovské stanice HZS Karlovarského kraje vyzkoušeli možné postupy vniknutí do havarovaného vozidla.

V pátek 6. června vyjíždí v 19:20 hodin chodovská zásahová jednotka na příkaz KOPIS na požár dopravního prostředku po dopravní nehodě dvou osobních vozidel do ulice Nádražní. K zásahu vyjíždí s cisternovou automobilovou stříkačkou CAS 20 v plném obsazení. Po příjezdu na místo je průzkumem zjištěno, že se jedná o prověřovací cvičení naší jednotky. V každém havarovaném vozidle jsou dvě osoby, kterým je nutno poskytnou předlékařskou první pomoc a provést vyproštění z havarovaných vozidel. Jednotka provádí stanovenou činnost podle pokynů velitele zásahu. Po vyproštění osob a krátkém vyhodnocení je cvičení ukončeno.

Ve středu 28. května krátce před devátou hodinou dopolední vyhlašuje krajské operační a informační středisko Hasičského záchranného sboru Karlovarského kraje poplach jednotkám v rámci třetího stupně podle poplachového plánu a také jednotkám předurčeným na ochranu obyvatelstva, na základě nahlášeného požáru v areálu průmyslového komplexu Sokolovské uhelné. Jednalo se o antihavarijní cvičení podniku ve zpracovatelské části na Vřesové a prověřovací cvičení hasičských jednotek a také krizových štábů a krizových pracovníků. Naše jednotka vyjela na místo shromaždiště na Vřesové určenou cisternovou automobilovou stříkačkou CAS 24/3200/400-S2Z.

V pátek 28. března proběhl další školící den u naší zásahové jednotky. Podle plánu školení na tento rok, bylo na toto datum naplánováno téma hasiva a jejich aplikace v místě požáru. Teoretická část proběhla na hasičské zbrojnici a poté se jednotka přesunula na výcvikové stanoviště, které nám poskytuje při dlouhodobé spolupráci strojírenský podnik Chodos Chodov. Tam nás již očekávají profesionální hasiči z Hasičského záchranného sboru Karlovarského kraje ze stanice Karlovy Vary. Ti přijeli nejen s cisternovou automobilovou stříkačkou CAS 20 a několika osobními vozidly, ale především se speciálním automobilem vozícího několik druhů hasiv. Tím je kombinovaný hasící automobil KHA 20/2000/200/180/500-M1Z na podvozku Mercedes Benz Atego.

Se zvyšujícím se počtem automobilů na silnicích se zvyšuje i riziko dopravních nehod. Naše jednotka je předurčena na řešení dopravních nehod v kategorii D. V pátek 28. února je vyhlášen poplach naší zásahové jednotce poté, co krajské operační a informační středisko HZS Karlovarského kraje obdrželo informaci o požáru osobního vozidla po dopravní nehodě při střetu s jiným osobním automobilem. K zásahu určilo operační středisko ihned dvě družstva chodovské jednotky. K zásahu vyjíždí CAS 24, CAS 20 a také velitelský automobil VEA-L2. K nehodě, která se stala na silnici vedoucí z Chodova na Božičany, vyjela také okamžitě hlídka městské policie Chodov.

V pátek 29. listopadu je dopoledne vyhlášen poplach naší jednotce na požár střechy základní školy v Božičanech. K zásahu vyjíždíme se stanovenou technikou CAS 24 T815, CAS 20 T815 a AZ 30 Ifa. Velitel jednotky vyjíždí také s velitelským automobilem VEA-L2 Škoda Yeti. Po příjezdu na místo zjišťujeme, že děti i učitelé jsou evakuováni před budovou. Hořet má půdní prostor a střecha. Velitel zásahu vydává rozkazy a vše probíhá naučeným grifem. Průzkum bojem, pátrání a záchrana pohřešovaných osob, útočný proud přes výškovou techniku a další. Pohřešované osoby se daří nalézt a prověřovací cvičení je řídícím ukončeno. Toto cvičení bylo součástí ročního přezkoušení znalostí členů zásahové jednotky SDH Chodov. Samozřejmě předcházel tomu písemný test z teorie, který ráno proběhl na zbrojnici. Po ukončení cvičení si mohli děti i učitelé prohlédnout hasičskou techniku. Tak proběhl poslední školící den naší hasičské jednotky v tomto roce.

Několik hasičských jednotek je ve středu 27. listopadu po půl čtvrté odpolední vysláno k nahlášenému požáru střechy jedné z budov hradu Loket. Naše jednotka, která vyjela s cisternovou automobilovou stříkačkou CAS 24, míří dle pokynů operačního střediska na určené shromaždiště. V Lokti se odpoledne sjíždějí hasičské jednotky ze všech stran. Po dojezdu na místo je všem přítomným hasičům oznámeno, že se jedná o taktické cvičení s částí prověření dojezdových časů. Řídící cvičení provádí briefing a rozděluje úseky. Naše jednotka je určena do úseku dálkové dopravy vody hadicemi od řeky Ohře, kdy jsme zároveň určeni jako čerpací stanoviště. Po příjezdu ihned zřizujeme čerpací místo a vytváříme spolu s dalšími jednotkami, hadicové vedení k hradu. Všechny jednotky plní stanovené úkoly a po ukončení všech činností, se řadí k vyhodnocení v místě seřadiště.

V úterý 12. listopadu vyjíždí naše zásahová jednotka k další události. Odpoledne, kdy už slouží určené družstvo, vyhlašuje operační středisko IZS se sídlem v Karlových Varech, poplach městskému záchrannému systému města Chodov na dopravní nehodu osobního vozidla v ulici Hrnčířská. K zásahu vyjíždí okamžitě hlídka městské policie a ve stanovenou dobu také naše hasičské družstvo. Při průjezdu městem využívají záchranné složky výstražná zvuková i světelná zařízení na vozidlech. Tentokrát jsou ostatní řidiči ostražití a umožňují hladký průjezd k nehodě. Velitel družstva rozhoduje o směru jízdy k zásahu a tím i o vhodném příjezdu. Při průjezdu Hrnčířskou ulicí je vidět kouř z místa nehody.