Město Chodov pořídilo pro potřeby zásahové činnosti chodovských hasičů nový technický prostředek. Ten na konci srpna převzala naše hasičská jednotka a je jím terénní čtyřkolka značky Can-Am od výrobce Bombardier R.P., kterou do ČR dodala společnost BCE a město zakoupilo od společnosti TOMICO group s.r.o. Vozidlo TRAXTER XU HD10 T má uzavřenou kabinu pro posádku, vysoce výkonný motor Rotax V-Twin 967cc, dynamický posilovač řízení, trakční systém se čtyřmi režimy, 2WD/4WD, odpružení TTA, duální kotoučové brzdy vpředu i vzadu, uzamykatelný diferenciál, 27palcové pneumatiky Maxxis Coronado, cargo box na 454 kg, čelní ochranný ocelový rám, ocelový rám k prodloužení nákladového cargo boxu, lanový naviják k samovyproštění s ocelovým lanem o délce 13 m, výstražné světelné zařízení Federal Signal Vama mini legend doplněné o Federal Sigma Vama nanoled a zvukové zařízení Federal Signal Vama ASX 700. Vozidlo je dlouhé 3,05 m (neprodloužená verze), široké 1,57 m a vysoké 1,93 m.

Zásahové vozidlo je předurčeno na zásahy v těžkém terénu v katastru města, ale i pro místa kde jsme určeni poplachovým plánem IZS. Jedná se především o zásahy záchrany osob, požáry ve špatně přístupném terénu, přeprava zraněných osob na přístupná místa nebo rychlou přepravu záchranářů ke zraněné osobě, pátrání po pohřešovaných osobách v terénu, řešení dopravních nehod v terénu, přeprava hasičských prostředků na místo zásahu a zpět, a průzkum širšího místa zásahu.

V současné době se vozidlo dovybavuje spojovacími prostředky pro komunikaci s operačním střediskem a probíhá školení členů jednotky a výcvikové a kondiční jízdy. Po splnění všech požadavků, bude vozidlo zařazeno do výjezdu.

Na pořízení tohoto speciálního hasičského prostředku se podílelo Město Chodov, Karlovarský kraj, Živý kraj, KH Czechia a paní Eva Bělohlávková.

Vánoční dárek v srpnu. Proč v srpnu? Protože v srpnu jsme dostali významný dar pro naši zásahovou jednotku. Do skupiny osobních ochranných prostředků při řešení mimořádných událostí technického charakteru a řešení požárů ve venkovním prostředí, jsme obdržely darem třicet kusů technických přileb značky Dragër typ HPS 3500 včetně ochranných brýlí, držáků svítilny a reflexních samolepek na ochranou přilbu. Tento významný dar jsme s díky přijali od paní Evy Bělohlávkové. Tímto znovu velice děkujeme za dar, který bude přispívat k ochraně zdraví a životů chodovských hasičů při řešení mimořádných událostí.

V pátek 30. dubna jsme opět zajišťovali logistickou a technickou podporu při přepojování rekonstruované trafostanice v ulici U Porcelánky. Přepojování probíhalo celý den a aby nemělo negativní vliv na obyvatelstvo, byly na místo přistaveny mobilní elektrocentrály. Jednu z nich jsme přivezli po zapůjčení od Hasičského záchranného sboru Karlovarského kraje. Tímto děkujeme HZS za zapůjčení a spolupráci.

V pondělí 26. dubna proběhly pravidelné kondiční jízdy s hasičskou technikou v rámci povinnosti stanovené předpisy k udržení možnosti řízení hlavní a speciální hasičské techniky. Při kondičních jízdách se nejen zdokonalují schopnosti hasičů v řízení hasičských automobilů, ale také se prověřuje průjezdnost ulic, nástupní plochy u výškových budov a dostupnost záchranného koše při využití automobilového žebříku. V pondělním odpoledni jsme prověřovali průjezdnost ulic ve městě, kdy byly některé ulice velmi špatně průjezdné a na některých místech zcela neprůjezdné. Neprůjezdnost byla řešena v úzké spolupráci s městskou policií, kdy na místo přijela hlídka Městské policie Chodov a přestupek byl řešen v rámci právních předpisů. Nejhorší místa, kdy se průjezd k výškovým budovám nedá řešit náhradním způsobem a osoby mohou být ve větší míře touto nedostupností ohrožené, byla v ulicích Jiráskova a Luční. Apelujeme na řidiče, aby dodržovali přesně stanovené odstupové vzdálenosti na komunikacích, především v zastavěné části města. Nedostupností pro hasičskou techniku se opozdí nebo znesnadní zásah hasičů a pomoc může potřebovat někdo ze špatně parkujících řidičů nebo někdo z jejich rodiny.

V pondělí 12. dubna jsme vypomáhali se zajišťováním technické a logistické podpory pro CHOTES při zajišťování elektrické energie v souvislosti s přepojováním elektrického vedení z trafostanice, která se začíná rekonstruovat, na mobilní stanici v ulici U Porcelánky. Rekonstrukce by měla být hotova na konci dubna, kdy budeme opět celý den spolupracovat na zajištění dodávek elektrické energie v uvedené ulici. Na místě byly použity tři mobilní elektrocentrály, kdy jednu jsme měli zapůjčenou od Hasičského záchranného sboru Karlovarského kraje. Tímto děkujeme HZS za zapůjčení a spolupráci.

V neděli 5. a 11. dubna jsme opět pomáhali s provozem odběrového místa v Chodově, kde se provádějí antigenní testy. Testování je v Chodově prováděno jen v neděli. Zájemci se musí přihlásit skrze centrální rezervační krajský formulář na stránkách https://www.rezervacekk.cz/

V neděli 7. března jsme opět pomáhali s provozem odběrového místa v Chodově, kde se provádějí antigenní testy určené pro pendlery s povolením a řidiče mezinárodní kamionové dopravy. Testování je v Chodově prováděno jen v neděli a testování provádí určení zdravotníci pod vedením paní Bělohlávkové. Členové naší zásahové jednotky pracují na odběrovém místě v části evidenční.

Zájemci se musí přihlásit skrze centrální rezervační krajský formulář na stránkách https://www.rezervacekk.cz/

V úterý 2. března jsme na pokyn města Chodov, dle distribučního plánu, provedli rozvoz a redistribuci osobních ochranných prostředků a to respirátorů FFP2, určených pro mateřské a základní školy, ze skladu ORP Sokolov do určených míst v Chodově, Novém Sedle a Vintířově.

V neděli 28. února jsme opět pomáhali s provozem odběrového místa v Chodově, kde se provádějí antigenní testy určené pro pendlery s povolením a řidiče mezinárodní kamionové dopravy. Testování je v Chodově prováděno jen v neděli a členové naší zásahové jednotky pracují na odběrovém místě v části administrace.

Zájemci se musí přihlásit skrze centrální rezervační krajský formulář na stránkách https://www.rezervacekk.cz/

Dnes v neděli 21. února jsme opět pomáhali s provozem odběrového místa v Chodově, kde se provádějí antigenní testy určené pro pendlery s povolením a řidiče mezinárodní kamionové dopravy. Testování je v Chodově prováděno jen v neděli a testování provádí určení zdravotníci pod vedením paní Bělohlávkové. Členové naší zásahové jednotky pracují na odběrovém místě v části evidenční.

Zájemci se musí přihlásit skrze centrální rezervační krajský formulář na stránkách https://www.rezervacekk.cz/

Pro neděli 21. 2. 2021 je již kapacita volných míst na odběrovém místě Chodov vyčerpána.

Chceme Vás všechny požádat o trpělivost a shovívavost, a především o dodržování hygienických opatření v odběrovém místě a dodržování vládních opatření i před budovou. 

Upozornění:

Při nedodržení intervalu stanoveného pro pojišťovnou hrazené provedení POC antigenního testu Vám test nebude proveden nebo po Vás může být vymáhána úhrada vyšetření, a to i zpětně.

- Věnujte pozornost vyplnění správné e-mailové adresy v registračním formuláři, na který Vám bude zaslán odkaz pro potvrzení, případnou změnu či zrušení rezervace. Nenaleznete-li potvrzovací email v doručené poště (zejm. @gmail.com), zkontrolujte složky „Spam“ a „Hromadné zprávy“.

Na odběr se dostavte v přesně rezervovaný čas. Přispějete tak k předcházení vzniku front na odběrovém místě a omezování kapacit daného odběrového místa.

- Pokud se nemůžete dostavit ve Vámi rezervovaném termínu testu, zrušte tuto rezervaci prostřednictvím odkazu uvedeného v potvrzovacím e-mailu. Uvolníte tak kapacitu pro jiné zájemce o testování.

 

V úterý 16. února jsme mimo zásahů u dvou dopravních nehod a odstraňování ledových převisů na budovách města, provedli dovoz ochranných pomůcek ze skladu úřadu ORP Sokolov. Následně jsme respirátory řady FFP2, které obdrželo město Chodov, předali na určená místa v našem městě dle rozdělovacího plánu města Chodov.