Ve středu 8. listopadu nám pomohla v rámci činnosti jednotky mimo zásahovou oblast a v rámci spolupráce s Hasičským záchranným sborem, speciální technika profesionálních hasičů ze stanice Chemické závody Sokolov. Do Chodova přijela automobilová plošina AP 30, aby nám pomohla s opravou střechy kostela, která byla poničena během vichřice Herwart. Tímto děkujeme Hasičskému záchrannému sboru Karlovarského kraje za spolupráci a pomoc, a to především územnímu odboru Sokolov. Při této opravě spolupracovali chodovští hasiči nejen s profesionálními hasiči ze sokolovské chemičky, ale také se zaměstnanci městského úřadu Chodov odboru správy majetku města a s odbornou firmou.

Jak bylo avizováno na počátku tohoto roku, chce město Chodov obměnit jedno z hasičských vozidel jednotky dobrovolných hasičů v Chodově. Nový moderní zásahový automobil by měl nahradit starší cisternovou automobilovou stříkačku CAS 24 na podvozku Tatra 815 TERRNo z roku 2003. Po patnáctiletém provozu, kdy se už projevují například zvýšené náklady na provoz a některé poruchy, nastal čas na výměnu. Životnost tohoto typu automobilu bývá zhruba 16 let. Nové auto vyhoví současným náročným požadavkům, zjednoduší obsluhu strojníkům, bude mít modernější vybavení, automatickou převodovku a větší objem nádrže na vodu. Město Chodov  plánuje, že zadávací řízení vypíše na přelomu let 2017/2018.

Na úterý 12. září byl v rámci prezentačního dne předního českého výrobce nákladních automobilů, který produkuje podvozky také pro hasičské použití, připraven v areálu společnosti Tatra Trucks v Kopřivnici pro pozvané JSDH a krajské HZS, program o produkci výrobce podvozků Tatra Trucks, výrobce hasičských nástaveb THT Polička a výrobce hasičských nástaveb THZ Kobit.

Za naši jednotku se zúčastnili tři zástupci. Programem byla prezentace společnosti Tatra Trucks s výkladem historie, současnosti, ale i budoucnosti. Všechny přítomné překvapil nejvíce zástupce Tatry, když na promítané prezentaci zobrazil speciální vozidlo TITUS (Tactical Infantry Transport & Utility System) obrněné vozidlo 6×6 kategorie MRAP (Mine-Resistant Ambush Protected), které vzniklo ve spolupráci francouzské firmy Nexter Systems a firmy Tatra Trucks, v hasičském provedení. Vozidlo bylo vybaveno lafetovými proudnicemi, výstražným světelným zařízením a ve speciálních hasičských barvách. Okamžitě nás to zaujalo. Nicméně vzápětí bylo všem vysvětleno, že se jedná jen o fikci. Přesto všechny příjemně překvapil pozitivní přístup k hasičům. Následoval výklad dvou předních výrobců hasičských nástaveb. Poté se všichni přesunuli k praktickým jízdám v hlavních typech hasičských vozidel s podvozkem Tatra a to T815 TERRNo (Terra) a T815-7 Force. Překvapením byla jízda ve vozidle vyrobeného ve speciální omezené edici TATRA PHOENIX Euro 6 PRÄSIDENT, kterých bylo vyrobeno 120 u příležitosti 120. výročí společnosti Tatra. Nedílnou součástí tohoto prezentačního dne byla návštěva výrobní linky výrobce nákladních automobilů Tatra, kde byla vidět výroba v různých momentech rozpracování. Naše delegace samozřejmě probírala se zástupci výrobce podvozku, ale i nástaveb, svoji vizi a požadavky k novému vozidlu, které by bylo pořízeno pro naši zásahovou jednotku hasičů.

Příjemným překvapení pro nás bylo setkání s člověkem, se kterým jsme v roce 2007 vytvářeli v tatrovce video s názvem „Tatra nejen pro hasiče“. Byl jedním s řidičů společnosti Tatra, kteří prezentovali vozidla na tomto Tatra Trucks day.

Hasičské jednotky vykonávají činnost i mimo výjezdy k mimořádným událostem. Tato činnost je také evidována pro potřeby sledování činnosti jednotek PO. Při těchto úkonech se musí zpracovávat takzvaná Zpráva o činnosti. Do tohoto spadá veškerá práce, která není zásahová, ale využívají se prostředky nebo technika zásahové jednotky, nebo tuto činnost můžou provádět jen členové zásahových jednotek. My jsme prováděli, minulý týden práce v rámci ZOČ, hned dvakrát.

Ve čtvrtek 29. června jsme pomáhali stěhovat nábytek a vybavení ZŠ Komenského ze staré budovy v ulici Dukelských hrdinů do nové budovy v ulici Smetanova.

V pátek 30. června jsme pomáhali s řešením prasklého vodovodního potrubí ve školních dílnách ZŠ Komenského v ulici Smetanova, kam jsme přepravili a také instalovali vysoušeče.

Uvedení jednotky do akceschopnosti po příjezdu z místa zásahu je výkonem služby v organizačním řízení. Uvedení jednotky do akceschopnosti následuje bezprostředně po návratu z místa zásahu. Zásah jednotky končí návratem do místa její dislokace. Velitel jednotky hlásí příjezd na místo dislokace příslušnému operačnímu středisku nebo příslušnému místu, které jednotku vyslalo; těm také hlásí obnovení plné akceschopnosti po zásahu.

Velitel jednotky zajistí doplnění chybějící výstroje, provedení oprav, očisty požární techniky, věcných prostředků, obnovení funkčnosti prostředků chemické a technické služby, zdrojů radiostanic, svítilen apod. Stanoví režim regenerace sil hasičů tak, aby nebyla narušena akceschopnost jednotky. Součástí regenerace hasičů je osobní hygiena a očista osobních ochranných prostředků, případně posttraumatic­ká péče.

V pátek 17. března proběhl dle ročního plánu školení výcvikový den u naší zásahové jednotky. Výcvikový den začal ráno na zbrojnici teoretickou částí, kdy byla probrána problematika zásad bezpečné a defenzivní jízdy s vozidlem uplatňujícím právo přednostní jízdy, základní seznámení členů jednotky s programem PORTALL pro jednotky SDH obcí, poskytování informací a zveřejňování záznamů z místa zásahu, povinnost mlčenlivosti. Velitel celou jednotku seznámil s podrobnostmi několika konkrétních zásahů z poslední doby. Upřesnil další školení v následujících měsících. Po krátké teoretické části následovala praktická část mimo areál hasičské zbrojnice, kdy se celá jednotka přesunula na prohlídku stavby nové části základní školy Komenského ve Smetanově ulici. Tam nám zástupce investora vysvětlil některé detaily a zodpověděl dotazy. Následoval přesun do Božičan, kde jsme absolvovali prohlídku objektů, společnosti Sedlecký kaolin.

V sobotu 11. března a v neděli 12. března proběhla u naší jednotky základní odborná příprava nováčků, kteří vstoupili do zásahové jednotky. Tématem sobotního dne byla teorie i praxe potřebná při hasičské práci. Školení vedl velitel jednotky s veliteli družstev a dalšími členy jednotky. V teoretické části byla probrána a vysvětlena organizace PO, zákon č. 133/1985 Sb. ve znění pozdějších předpisů, organizace jednotek PO v ČR, vnitřní organizace jednotky, organizační a operační řízení. Dále to byla témata z oblasti požární taktiky a to proces hoření, principy hašení, hasební prostředky, hasiva jako je voda, pěna, prášek, plyn, vysvětleny pojmy zplodiny hoření, lokalizace a likvidace požáru. Následovala důležitá část ochrany zdraví a života hasiče při zásahu s použitím vzduchových dýchacích přístrojů, uživatelská kontrola, fyziologie dýchání - mrtvý prostor, výpočet spotřeby vzduchu, nouzové postupy při použití dýchací techniky. Poslední teoretickou částí v sobotním odpoledni byl technický výcvik - vybraná jednoduchá dopravní a útočná vedení.