Ve středu 12. prosince 2018 ve 14 hodin se v Chodově rozezněl ve věži kostela hasičský zvon. Tím bylo zahájeno slavnostní předávání nové cisternové automobilové stříkačky CAS 30 hasičské jednotce města Chodov.
Před hasičskou zbrojnicí se sešli pozvaní hosté, členové zásahové jednotky, členové našeho sboru a vedení města Chodov.
Mezi pozvanými hosty byli zástupci výrobce THT Polička obchodní ředitel pan Martin Baláš a bývalý obchodní ředitel pan Jaroslav Lorenc, ředitel HZS Karlovarského kraje pan Ing. Václav Klemák, náměstek krajského ředitele pro IZS a OŘ HZS Karlovarského kraje pan Ing. Oldřich Volf Ph.D., náměstek hejtmanky Karlovarského kraje pan Mgr. Dalibor Blažek, ředitel územního odboru Sokolov HZS Karlovarského kraje pan Mgr. Martin Mulač, velitel stanice Sokolov HZS Karlovarského kraje pan Bc. Ladislav Zapf, velitel obvodního oddělení Chodov Policie ČR pan Bc. Ivan Hegeduš, zástupkyně velitele obvodního oddělení Chodov Police ČR paní Věra Beňová, velitel Městské policie Chodov pan Ladislav Staněk, zástupce velitele Městské policie Chodov pan Petr Heth, velitel jednotky Hasičského záchranného sboru podniku Sokolovská uhelná pan Ing. Libor Malý, starosta obce Vintířov pan Marek Choc, bývalý starosta obce Vintířov pan Jiří Ošecký, velitel jednotky Sboru dobrovolných hasičů obce Vintířov pan Robert Muchka, bývalý starosta města Chodov pan Ing. Josef Hora, součastný starosta města Chodov pan Patrik Pizinger, místostarosta města Chodov pan Mgr. Luděk Soukup, tajemnice městského úřadu Chodov paní Ing. Marcela Kubicová.
Nejdříve se slova ujal velitel jednotky Ing. Jiří Kiss, který přivítal všechny pozvané. Následně, ještě před vlastním slavnostním předání, promluvili k přítomným starosta města Chodov, obchodní ředitel společnosti THT, náměstek hejtmanky Karlovarského kraje a ředitel HZS Karlovarského kraje. Poté již došlo k slavnostnímu předání symbolického klíče od nového vozidla obchodním ředitelem společnosti THT Polička panem Martinem Balášem do rukou starosty města Chodov panu Patrikovi Pizingerovi.
Radnici přišel vůz na 8,5 milionů korun. „V této částce je ale i dotace od kraje ve výši 407 tisíc korun na pořízení nejmodernějšího vyprošťovacího zařízení,“ upřesnil starosta Chodova Patrik Pizinger.
Cisternová automobilová stříkačka CAS 30/4000/240-S2Z Tatra 815 4x4.2, typ 3550.02 TERRA
Motor Tatra T3D-928 o výkonu 325 kW splňující emisní normu Euro 5. Terra je vybavena šesti rychlostní převodovkou Allison 4500 s automatickým řazením rychlostních stupňů a hydrodynamickým měničem. Rozměrově je vozidlo dlouhé 7 950 mm, široké 2 550 mm, vysoké 3 150 mm. Terra má oproti předešlé typové řadě hasičských vozidel s označením Terrno1 prodloužený rozvor a to na 4 300 mm. Tím došlo, při zachování rozměrů hasičské nástavby, k prodloužení kabiny. Proto se zvýšil přepravní komfort pro zasahující hasiče a vzniklo mnoho dalšího místa pro technické prostředky, které používají hasiči při různých druzích zásahů.
Karoserie nástavby je montovaná ze speciálních hliníkových profilů pomocí prizmatických šroubovaných spojů a oplechována hliníkovým plechem při použití technologie lepení. Pomocný rám karoserie je upevněn k rámu vozidla pomocí kotevních patek.
Nádrž na vodu a pěnidlo tvoří jeden celek a je svařena z nerezového plechu. Ve spodní části nádrže jsou navařeny konzoly, pomocí kterých je nádrž přišroubována na pomocném rámu podvozku. Vůz uveze 4 000 litrů vody a 240 litrů pěnidla.
„Díky většímu rozvoru je kabina o 25 centimetrů delší, což obnáší více místa pro posádku,“ uvedl obchodní ředitel společnosti THT Polička Martin Baláš.
V zadní skříni karoserie je namontováno požární čerpadlo THT PKA 3000 – 250 poháněné od motoru vozidla. Použité čerpadlo umožňuje zásah při použití nízkého nebo vysokého tlaku, popřípadě kombinovaný provoz.
Výbavu zásahového vozidla tvoří standardní technické prostředky pro zásahy při požárech, dopravních nehodách a technických zásazích. Do nového vozidla bylo pořízeno vyprošťovací zařízení značky Holmatro s motorovou jednotkou řady SR 20 v jednohadicovém systému pro každý vyprošťovací nástroj zvlášť. Součástí je střihač pedálů, rozpěrný válec, ale i stabilizační podpěry, klíny a bloky.
Po technické stránce je zajímavé i použití automatické převodovky či osazení všech kol kotoučovými brzdami. „V této konfiguraci je to druhý námi vyrobený vůz. Ten první nám slouží k prezentaci,“ doplnil obchodní ředitel společnosti THT Martin Baláš.
Ve výbavě je také nehodová clona, zdravotnické vybavení, transportní plachta, záchranná deska, vanová nosítka, skládací nosítka. Nedílnou součástí je vybavení používané při požárech. Zajímavostí je mimo jiné přehledová kamera umístěná na výsuvném teleskopickém stožáru, kdy se záběry z místa zásahu můžou přenášet do štábu velení nebo na operační středisko.
Do 11. prosince letošního roku vyjížděla jednotka, která je zařazena v kategorii JPO II, ke 223 zásahům. To je nejvíc v její historii. Běžný počet výjezdů se ročně pohybuje kolem 150.
V nadcházejících dnech bude probíhat u jednotky seznamovací školení, kondiční jízdy a na počátku roku 2019 bude vozidlo zařazeno do výjezdu.