Hasiči, i když toho umí dost, musí se stále něco učit a pořád trénovat. Proto naše zásahová jednotka, tak jako ke konci každého měsíce, i v pátek 27. března provedla školení a výcvik podle ročního plánu. Po ranní kávě na hasičské zbrojnici, velitel určil techniku a vyjelo se na centrální stanici profesionálních hasičů v Sokolově.

 Po zaparkování techniky v prostorách útvaru, tak aby při výjezdu místních hasičů nikomu nepřekážela, jsme se všichni sešli na učebně. Přednášející, sloužící velitel čety, nám přednesl témata školení a začal sám hned s prvním. Tím bylo základní identifikace nebezpečných látek při přepravě po silnici a železnici. Vysvětlil systém sestavování „Kemler kódu“, identifikaci konkrétních nebezpečných látek podle „UN čísla“, vysvětlil bezpečnostní značky používaných na vozidlech i na jednotlivých obalech rozdíl oproti jiným systémům používaným ve světě. Po přestávce, bylo tématem pronikání do uzavřených prostorů a právní aspekty této činnosti. Následně jsme se přesunuli do garáží a velitel nám předvedl způsoby otevírání dveří pomocí vybavení, které mají sokolovští kolegové. Také nám předvedl detekční techniku používanou pro zásahy na nebezpečné látky. V tu chvíli se již k nám připojil velitel družstva, který ihned přispěchal s přestavením zvukové signalizace detektoru přítomnosti radioaktivních látek. Na řadu přišlo poslední téma školení a to vyprošťování osob z havarovaných vozidel. Role instruktora se ujal velitel družstva Láďa, který je fundovaný lektor, jelikož absolvoval odborný kurz v automobilce v Mladé Boleslavi. Naše cisternová automobilová stříkačka, kterou používáme i pro zásahy na dopravní nehody, byla přesunuta do místa pro nácvik vyprošťování. Po ustanovení techniky vedle vozidla, na kterém se bude provádět výcvik, nám lektor vysvětlil principy zajištění vozidla proti pohybu, způsob použití vyprošťovacích nástrojů a různé možnosti přístupu do vozidla. Také nám vysvětlil, jak pracuje materiál konstrukce havarovaného vozidla. Vyzkoušeli jsme si nové postupy použití hydraulického rozpínáku, rozpínacího válce, hydraulických nůžek, střihače pedálů. Zajímavé byly i různé postupy odstraňování dveří a „A“ i „B“ sloupků. Náš velitel, který přestavoval zraněnou osobu za volantem, byl následně pomocí záchranné vyprošťovací desky vytažen z vozidla. Jednotka provedla odstřižení střechy a naložení „havarovaného“ vozidla na automobil odtahové služby, která se ke konci výcviku dostavila na centrální stanici profesionálních hasičů v Sokolově. Tím bylo březnové školení a výcvik ukončeno.