Ve středu 2. října za slunečného počasí je vyhlášen v odpoledním čase 15:41 hodin poplach sloužícímu družstvu chodovské zásahové jednotky. V garážích se rozsvítí červená světla a zvuková signalizace upozorňuje všechny osoby na zbrojnici o vyhlášení poplachu. Zrovna probíhal trénink mládeže a všichni mládežníci vědí, co mají v případě vyhlášení poplachu dělat. Postupně se na zbrojnici dostavují všichni členové výjezdového družstva a po zapnutí výstražného zařízení na vozidle i semaforů na silnici vyrážíme s cisternovou automobilovou stříkačkou CAS 24 k hlášenému požáru travního porostu za Mírovou.
V hlášení RDST z krajského operačního a informačního střediska HZS je doplněna informace o místu požáru. Někteří z posádky podle upřesnění KOPIS odhadují místo události. Již v minulosti se v těchto místech zasahovalo. Jízda je plynulá až do doby příjezdu k železničnímu přejezdu na rozhraní katastrů okresů před Mírovou.
Tam začínají řidiči osobních vozidel zmatkovat a zastavují na nejméně vhodných místech. Hasičská cisterna provádí slalom mezi osobákama a míří dál. Místo zásahu leží dál od komunikace a my tam míříme úvozovou cestou, která je zarostlá a nevhodná pro průjezd velké techniky. Přesto se dostáváme co nejblíže i přes místní potok, který přebrodíme. Je vidět hořící tráva a velitel družstva vydává pokyn k vytvoření hadicového vedení k dosažení úrovně požářiště. Ihned za naší jednotkou se dostavuje jednotka profesionálních hasičů ze stanice Karlovy Vary s CAS 16 Camiva.
Velitel zásahu podává informace o situaci na místě požáru operačnímu středisko s tím, že síly a prostředky jsou dostačující. Probíhá hašení a strojníci obou vozidel zároveň vyhodnocují situaci pro možnosti otočení techniky v úzkém prostoru. Po provedení likvidace se balí hadice a jednotky se připravují k odjezdu. Jako první se otáčí Camiva, která je sice kratší než naše Tatra, ale zase vyšší. Strojník bravurně zvládá nerovnosti terénu, a i když se Camiva několikrát zhoupne, bezpečně připraví vozidlo do směru odjezdu. To samé provádí po odjezdu profíků i náš strojník. V jeden moment se cisterna zhoupne na dvou kolech, ale již stojí před brodem a po nastoupení všech, se na pokyn velitele vydává zpět na naši základnu.