Naše jednotka je určena na hašení z východní strany objektu. Nasazují se proudy společně s jednotkou Sokolovská uhelná a profesionální jednotkou ze Sokolova. V 17:55 je vyhlášen poplach i pro druhé družstvo naší jednotky, která v počtu 1+5 vyjíždí k zásahu s vozidlem CAS 20 T815. Bohužel, toto družstvo se k hašení požáru nedostalo, jelikož cestou k zásahu mělo dopravní nehodu (viz. článek o DN hasičské cisterny). Na místo postupně dojíždějí další jednotky a místo zásahu je velitelem rozděleno na tři bojové úseky. Na místě si velitel zásahu zřizuje svůj štáb a organizuje rozdělení sil a prostředků, které má na místě události. Silnice vedoucí z Chodova na Vřesovou je na určených místech uzavřena policií pro potřeby hasičů. Bohužel se ukázalo, že někteří lidé nemají respekt před prací hasičů a do doby než policie vyklidila celý úsek komunikace, se fotili u požáru.
K požáru KOPIS povolává i dvě speciální jednotky z Plzeňského kraje. Jedná se o jednotku hasičů z Třemošné, která je určená pro speciální měření a vyhodnocování nebezpečných látek u zásahu. Tito hasiči po celou noc a v průběhu následujícího dne, monitorovali stav ovzduší v blízkém i širším okolí. Druhá jednotka je ze stanice Plzeň-Košutka , která veze na místo 6 tisíc litrů pěnidla. Na místo dojíždějí další jednotky, které byly povolány a v nočních hodinách dochází k prvnímu střídání hasičů, kteří byli na místě od začátku. Naše jednotka, která je postupně nasazována na druhém i třetím úseku kde prováděla hašení pomocí C proudů a ochranu zpracovatelské haly, je střídána okolo 1 hodiny v noci z neděle na pondělí. V noci z neděle na pondělí, před půl druhou ranní, byla provedena lokalizace požáru. Další družstvo je také využíváno postupně na dvou úsecích a k ránu je určeno ke kyvadlové dopravě vody na požářiště. Hlavním úkolem jednotek hasičů, bylo zabránit rozšíření požáru na zpracovatelskou halu a další část skladových zásob pneumatik. Kdyby došlo k rozšíření i na tuto část firmy, hasilo by se ještě hodně dlouho.
Další družstva naší jednotky se střídala v určených intervalech až do ukončení zásahu. Družstev naší jednotky bylo celkově 8, v celkovém počtu 24 hasičů, a prováděli hašení pomocí C proudů a obsluhu monitorů. Při hašení spolupracovali s několikrát nasazeným nakladačem, který prováděl rozebírání uskladněných pneumatik. Naše zásahová cisterna prováděla také kyvadlovou dopravu vody, kdy dopravila na požářiště přibližně 30 000 litrů vody. Vzhledem k tomu že obsah nádrže cisterny je 3200 litrů, je to dobré číslo pro malokapacitní cisternu. Někteří hasiči byli na místě i několikrát. Tento zásah byl hodně náročný, i co se týká na množství dýchací techniky u všech jednotek. Výhodu měli hasiči používající přetlakové dýchací přístroje. Na místo zásahu byla neustále dovážena hasební voda a používalo se i smáčedlo. Členové našeho sboru, kteří měli odpočinek na stanici, přivezli zasahujícím chodovským hasičům stravu i pití. Naše jednotka byla v závěru zásahu využita i k obsluze norných stěn na blízkém potoce, které zachycovaly pryžovou drť a pěnu na vodě. Likvidace požáru byla na krajské operační a informační středisko nahlášena v úterý v podvečer před odjezdem poslední jednotky z místa zásahu. Tou byla jednotka Sokolovské uhelné spolu s jednotkou SDH Chodov.
Na zásahu se podílelo přibližně 200 hasičů jak profesionálních, tak dobrovolných. Hasiči také samozřejmě při řešení spolupracovali s policií ČR, vodoprávním úřadem pro dané území, českou inspekcí životního prostředí, se starosty měst a obcí v blízkém i širším okolí, s vedením krajského úřadu v čele s hejtmanem Karlovarského kraje a dalšími institucemi. Škoda i příčina je v šetření vyšetřovatelů požárů i policie ČR.
Zásahu se účastnila tato technika:
SDH Chodov – CAS 24 T815, VEA Renault Kangoo
HZS Karlovarského kraje stanice Sokolov – CAS 24 Scania, CAS 24 Liaz, 2x CAS 32 T815, PPLA Iveco, KA Iveco, VEA Toyota LandCruiser, UA CAN A31, týlový kontejner, chemický přívěs
HZS Karlovarského kraje stanice Karlovy Vary – CAS 32 T815, KA Iveco, UA Ford Transit, OA VW Golf
HZS Karlovarského kraje stanice Kraslice – CAS 32 T815
HZS Karlovarského kraje stanice CHZ Sokolov – AP 27 T815, UA Toyota Haice
HZS Karlovarského kraje stanice Toužim – CAS 32 T815
HZS Karlovarského kraje stanice Cheb – CAS 32 T815
HZS Plzeňského kraje stanice Plzeň Košutka – KA Scania
HZS Plzeňského kraje chemická laboratoř Třemošná – TA1 CH Iveco
HZSp Sokolovská uhelná právní nástupce a.s. Sokolov – CAS 24 T815, 2x CAS 32 T815
HZSp SŽDC Cheb – CAS 32 T815
VHJ AČR Hradiště – CAS 32 T815
SDH Kynšperk nad Ohří – CAS 32 T815, VEA Š Felicia combi
SDH Nejdek – CAS 24 Š706, TA1 Mitsubishi
SDH Horní Slavkov – CAS 32 T815, OA Lada Niva
SDH Rotava – CAS 32 T815
SDH Habartov – CAS 32 T815
SDH Březová (SO) – CAS 20 T815
SDH Hájek – CAS 32 T815
SDH Oloví – CAS 32 T815
SDH Tašovice – CAS 32 T148
SDH Loket – DA 12 A31, VEA Lada Niva
SDH Lomnice – DA 8 A31
Na místě bylo i několik osobních automobilů z krajského ředitelství HZS KVK i velitelů z územního odboru Sokolov.