Ve čtvrtek 13. ledna odpoledne vyhlašuje Krajské operační a informační středisko Hasičského záchranného sboru Karlovarského kraje poplach jednotkám ve druhém stupni poplachu. Je hlášen požár dopravního letadla, které stojí na mezinárodním letišti v Karlových Varech - Olšová Vrata. Naše jednotka je aktivována systémem Jay v 13:49 hodin a vyjíždí k zásahu cisternovou automobilovou stříkačkou CAS 24 T815 TERRNo1 o pět minut později. Po výjezdu od hasičské zbrojnice již máme informaci, že se určitě nejedná o žádné cvičení.
Když projíždíme kruhovou křižovatku pod kostelem v Chodově, zařazuje se za nás velkokapacitní cisternová automobilová stříkačka CAS 32 od hasičského sboru Sokolovská uhelná. Takto dvě hasičská zásahová vozidla, se zapnutými výstražnými světly směřují na Karlovy Vary. Hasiči ve vozidle se dostrojují a vybavují vším potřebním pro zásah na letišti. Posloucháme provoz v radiostanici, abychom zjistili vývoj situace na místě zásahu. Mezitím se na letiště dostavují další povolané jednotky. Místní podniková profesionální hasičská jednotka provádí průzkum. Jelikož naše cisterna má menší obsah hasební vody v nádrži než velká cisterna z „Suasky“ a jsme tedy rychlejší, ztrácíme kolegy hasiče z dohledu někde vzadu za námi v mlženém oparu.
Náš odborník na letadla určuje typ letounu, který může hořet a to na základě získaných informací z KOPIS. Nejpravděpodobněji se jedná o letadlo typu Airbus letícího ten den na pravidelné lince z mezinárodního letiště v odpoledních hodinách. Projíždíme po průtahu v Karlových Varech a před nájezdem na Pražský most jsme odvoláni KOPISem na základnu. Jednotky na místě zásahu zjistili, že se jedná o planý poplach. Otáčíme se, vypínáme výstražné světelné a zvukové zařízení. Za volant usedá jeden z mladších řidičů, aby nás odvezl zpět na základnu.
Dalším zjišťováním v následujících dnech se dozvídáme, že šlo o optický klam osob v letadle, kdy vodní tříšť, mlha a odraz světel z letadla při přistání vypadalo jako požár na křídle. Přesto se znovu potvrzuje pravidlo, že je lepší vyslat hasičské jednotky a nic se nakonec neděje, než nevyslat a ono bude opravdu hořet.