V úterý 13. dubna vyhlásilo KOPIS poplach chodovské jednotce v odpoledních hodinách na požár bytu ve výškové budově v ulici U Porcelánky. Informace zněla hořící byt v osmém patře a osoby uvnitř. Na místo vyjíždí CAS 24 T815 TERRNo1, CAS 20 T815 TERRNo1 a AZ30 IFA. Ještě před příjezdem hasičské jednotky je na místě události hlídka městské policie, která zjišťuje první informace. Ty jsou předány na krajské operační středisko v Karlových Varech. Kolona hasičských vozidel přijíždí do ulice U Porcelánky ze směru od Staroměstské ulice.

V neděli 11. dubna pokračoval další dílčí částí proces ročního školení podle plánu pro rok 2010. Velitel jednotky Jiří Kiss po zahájení probral problematiku bezpečnosti a ochrana zdraví při práci na zbrojnici a nový velitel družstva Jiří Kot přednesl problematiku uvedenou ve vybraných metodických listech z Bojového řádu - požár lesa, související požáry trávy, nebezpečí infekce, nebezpečí intoxikace. Po krátké přestávce se pokračovalo místopisem měst, obcí a částí obcí Karlovarského kraje podle určení v požárním poplachovém plánu kraje pro naši chodovskou jednotku takzvaný hasební obvod jednotky. Velitel družstva Honza Orava vedl přednášku s prezentací o způsobech hašení, použití proudů a kultura hašení. Pro tuto prezentaci si připravil názorná videa jak z výcviku jen s vodním proudem na volné ploše a z výcviku v kontejneru pro nácvik reálných podmínek požáru, tak videa ze skutečných požárů.

V pátek v 9:43 hodin vyjela zásahová jednotka v počtu 1+3 s CAS 20 T815 TERRNo1 k otevření bytu do ulice Čs. odbojářů.

Pálení klestu lze v Karlovarském kraji hlásit elektronicky přes internet.

Nová služba hasičů pro všechny, kdo chtějí ušetřit čas i finance.

 

Elektronicky


Pálení lze nahlásit elektronickým formulářem, který občané najdou na webových stránkách HZS Karlovarského kraje - www.hzs-kvk.cz pod názvem "Hlášení pálení", který je umístěný na úvodní straně na horní liště.
Elektronický formulář občany sám navádí, co mají vyplnit. Po jeho odeslání se veškeré informace zobrazí obsluze operačního střediska hasičů na počítačích na příslušném místě na mapě.

První dubnový den začal pro chodovské hasiče již v 1:41 hodin kdy krajské operační a informační středisko vyhlásilo poplach třem jednotkám podle požárního poplachového plánu do Nové Role na požár seníku. V objektu seníku o rozměrech asi 70 krát 15 metrů hořelo větší množství balíků slámy. Naše jednotka vyjela „požární Tatrou“ CAS 24 v počtu 1+4. Po dojezdu na místo, kde již zasahovala místní jednotka SDH Nová Role s CAS 15 Renault Midlum a profesionální jednotka HZS ze stanice Karlovy Vary s CAS 24 Scania P340, bylo velitelem zásahu naší jednotce nařízeno zřídit čerpací stanoviště na nedalekém vodním zdroji. Doprava vody byla na požářiště prováděna hadicemi. Po dobu hašení bylo naší cisternou přečerpáno přes 20 tisíc litrů vody. Jednotka Chodov ukončila na příkaz velitele zásahu činnost v krátce po páté hodině ranní a vrátila se na základnu.

 

Poslední pondělí měsíce března vyjelo v 9:12 hodin zásahové družstvo s CAS 20 T815 TERRNo1 k úniku ropného produktu do ulice Horní. Na místo byla vyslána také jednotka HZS ze stanice Sokolov s TA4 T815. Na místě je zjištěno, že došlo k úniku přibližně 60 litrů hydraulického oleje z nákladního vozidla. Jednotky provedli provizorní opravu závady na vozidle pomocí tmelu, posyp a následně likvidaci uniknuté látky.

Ještě neskončil školící a výcvikový den pátek 26. března a byl opět vyhlášen poplach naší jednotce.

Na požár pasového dopravníku v areálu společnosti Sokolovská uhelná právní nástupce a.s. vyjíždí s CAS 24 T815 TERRNo1 družstvo 1+5. Při jízdě k místu události je přes mobilní radiostanici informován velitel, že se již podařilo požár zlikvidovat a naše jednotka je vrácena zpět na základnu.

V pátek 26. března ráno odjíždí zásahová jednotka na školení na centrální stanici HZS Karlovarského kraje územní odbor Sokolov. Tématem školení je Řád výkonu služby, pronikání do objektu - násilný vstup, zásady chování v prostoru kontaminovaném NL, obsluha technických prostředků a požární techniky. Bohužel krátce po zahájení zaměstnání se na učebně rozsvěcují poplachová světla a náš školitel je v družstvu určeném pro výjezd k zásahu. Naše jednotka je kromě určených strojníků, kteří mají cyklické školení, odeslána zpět na domovskou zbrojnici.

Zde se provádí další výcvik ve vyprošťování z havarovaných vozidel.

Ve čtvrtek 25. března krátce po čtvrt na dvě odpoledne vyjíždí jednotka SDH Chodov s CAS 20 T815 TERRNo1 k železniční dopravní nehodě do Mírové v části Na Cechu. Na železničním přejezdu směrem na Hory došlo k nehodě osobního motorového vlaku řady 810 a nákladního automobilu. Při nehodě došlo ke zranění dvou osob z osobního vlaku. Ten jel naštěstí bez cestujících. Na místě zásahu byla před příjezdem jednotky provedena místní obyvatelkou odborně první pomoc těžce zraněné osobě . V době našeho příjezdu již místo zajišťují první příslušníci Policie ČR.

Druhý den v týdnu 23. března byl pro naší zásahovou jednotku opět výjezdový. Krátce před patnáctou hodinou vyhlásilo Krajské operační a informační středisko HZS poplach pro naše družstvo k nouzovému otevření bytu ve Vintířově. K zásahu vyjíždí CAS 20 T815 TERRNo1 ve stanoveném čase. Na základě zjištěných informací od KOPISu, velitel po příjezdu na místo nařizuje vybavit se dýchací technikou, detekcí a připravit vysokotlaký proud. Po otevření bytu byl zjištěn zapnutý plynový spotřebič již bez plamenného hoření. Detekčním přístrojem nebyla naměřena nebezpečná koncentrace. Na místě jednotka spolupracuje s policií ČR a pracovníkem plynárenské pohotovostní služby.

Pondělí 22. března opět pokračoval zdokonalovací výcvik se zaměřením na vyprošťování osob z havarovaných vozidel. Výcvik začal přípravou dvou vozidel na určená stanoviště. Velitel jednotky zopakoval základní taktické zásady při tomto druhu zásahu s důrazem na bezpečnost práce.

První vozidlo bylo „havarované“ na střeše. Určené družstvo provedlo stabilizaci vozidla před začátkem vlastního vyprošťování. Následně bylo provedeno vyproštění pod dohledem velitele. Podobně byl proveden cvičný zásah vyproštění i na druhém vozidle, jen s tím rozdílem, že tentokrát bylo na boku.