V pátek 6. června vyjíždí v 19:20 hodin chodovská zásahová jednotka na příkaz KOPIS na požár dopravního prostředku po dopravní nehodě dvou osobních vozidel do ulice Nádražní. K zásahu vyjíždí s cisternovou automobilovou stříkačkou CAS 20 v plném obsazení. Po příjezdu na místo je průzkumem zjištěno, že se jedná o prověřovací cvičení naší jednotky. V každém havarovaném vozidle jsou dvě osoby, kterým je nutno poskytnou předlékařskou první pomoc a provést vyproštění z havarovaných vozidel. Jednotka provádí stanovenou činnost podle pokynů velitele zásahu. Po vyproštění osob a krátkém vyhodnocení je cvičení ukončeno.

Ve středu 28. května krátce před devátou hodinou dopolední vyhlašuje krajské operační a informační středisko Hasičského záchranného sboru Karlovarského kraje poplach jednotkám v rámci třetího stupně podle poplachového plánu a také jednotkám předurčeným na ochranu obyvatelstva, na základě nahlášeného požáru v areálu průmyslového komplexu Sokolovské uhelné. Jednalo se o antihavarijní cvičení podniku ve zpracovatelské části na Vřesové a prověřovací cvičení hasičských jednotek a také krizových štábů a krizových pracovníků. Naše jednotka vyjela na místo shromaždiště na Vřesové určenou cisternovou automobilovou stříkačkou CAS 24/3200/400-S2Z.

V pátek 28. března proběhl další školící den u naší zásahové jednotky. Podle plánu školení na tento rok, bylo na toto datum naplánováno téma hasiva a jejich aplikace v místě požáru. Teoretická část proběhla na hasičské zbrojnici a poté se jednotka přesunula na výcvikové stanoviště, které nám poskytuje při dlouhodobé spolupráci strojírenský podnik Chodos Chodov. Tam nás již očekávají profesionální hasiči z Hasičského záchranného sboru Karlovarského kraje ze stanice Karlovy Vary. Ti přijeli nejen s cisternovou automobilovou stříkačkou CAS 20 a několika osobními vozidly, ale především se speciálním automobilem vozícího několik druhů hasiv. Tím je kombinovaný hasící automobil KHA 20/2000/200/180/500-M1Z na podvozku Mercedes Benz Atego.

Se zvyšujícím se počtem automobilů na silnicích se zvyšuje i riziko dopravních nehod. Naše jednotka je předurčena na řešení dopravních nehod v kategorii D. V pátek 28. února je vyhlášen poplach naší zásahové jednotce poté, co krajské operační a informační středisko HZS Karlovarského kraje obdrželo informaci o požáru osobního vozidla po dopravní nehodě při střetu s jiným osobním automobilem. K zásahu určilo operační středisko ihned dvě družstva chodovské jednotky. K zásahu vyjíždí CAS 24, CAS 20 a také velitelský automobil VEA-L2. K nehodě, která se stala na silnici vedoucí z Chodova na Božičany, vyjela také okamžitě hlídka městské policie Chodov.

V pátek 29. listopadu je dopoledne vyhlášen poplach naší jednotce na požár střechy základní školy v Božičanech. K zásahu vyjíždíme se stanovenou technikou CAS 24 T815, CAS 20 T815 a AZ 30 Ifa. Velitel jednotky vyjíždí také s velitelským automobilem VEA-L2 Škoda Yeti. Po příjezdu na místo zjišťujeme, že děti i učitelé jsou evakuováni před budovou. Hořet má půdní prostor a střecha. Velitel zásahu vydává rozkazy a vše probíhá naučeným grifem. Průzkum bojem, pátrání a záchrana pohřešovaných osob, útočný proud přes výškovou techniku a další. Pohřešované osoby se daří nalézt a prověřovací cvičení je řídícím ukončeno. Toto cvičení bylo součástí ročního přezkoušení znalostí členů zásahové jednotky SDH Chodov. Samozřejmě předcházel tomu písemný test z teorie, který ráno proběhl na zbrojnici. Po ukončení cvičení si mohli děti i učitelé prohlédnout hasičskou techniku. Tak proběhl poslední školící den naší hasičské jednotky v tomto roce.

Několik hasičských jednotek je ve středu 27. listopadu po půl čtvrté odpolední vysláno k nahlášenému požáru střechy jedné z budov hradu Loket. Naše jednotka, která vyjela s cisternovou automobilovou stříkačkou CAS 24, míří dle pokynů operačního střediska na určené shromaždiště. V Lokti se odpoledne sjíždějí hasičské jednotky ze všech stran. Po dojezdu na místo je všem přítomným hasičům oznámeno, že se jedná o taktické cvičení s částí prověření dojezdových časů. Řídící cvičení provádí briefing a rozděluje úseky. Naše jednotka je určena do úseku dálkové dopravy vody hadicemi od řeky Ohře, kdy jsme zároveň určeni jako čerpací stanoviště. Po příjezdu ihned zřizujeme čerpací místo a vytváříme spolu s dalšími jednotkami, hadicové vedení k hradu. Všechny jednotky plní stanovené úkoly a po ukončení všech činností, se řadí k vyhodnocení v místě seřadiště.

V úterý 12. listopadu vyjíždí naše zásahová jednotka k další události. Odpoledne, kdy už slouží určené družstvo, vyhlašuje operační středisko IZS se sídlem v Karlových Varech, poplach městskému záchrannému systému města Chodov na dopravní nehodu osobního vozidla v ulici Hrnčířská. K zásahu vyjíždí okamžitě hlídka městské policie a ve stanovenou dobu také naše hasičské družstvo. Při průjezdu městem využívají záchranné složky výstražná zvuková i světelná zařízení na vozidlech. Tentokrát jsou ostatní řidiči ostražití a umožňují hladký průjezd k nehodě. Velitel družstva rozhoduje o směru jízdy k zásahu a tím i o vhodném příjezdu. Při průjezdu Hrnčířskou ulicí je vidět kouř z místa nehody.

V Chodově je naše hasičská jednotka nebo městská policie vždy první na místě v případě potřeby poskytnutí první pomoci. Dopravní nehody, otevření bytu kdy je v bytě zraněná osoba, ale i zranění osoby na ulici. To jsou případy, kdy jsou jako první na místě před příjezdem zdravotnické záchranné služby. Proto každý rok je v ročním plánu školení hasičů vyhrazeno místo pro školení první pomoci složek městského záchranného systému města Chodov. Letošní termín byl stanoven na 1. listopadu. Na hasičské zbrojnici se schází nejen chodovští hasiči, ale i strážníci městské policie, ale pozvání přijímají i příslušníci policie ČR z chodovského oddělení. Hlavní slovo při školení předlékařské první pomoci vedli pracovníci zdravotnické záchranné služby Karlovarského kraje.

Ve středu 16. října se objevil na chodbách 2. základní školy v Chodově kouř. Okamžitě byla volána tísňová linka a po informování záchranných složek je následně vyhlášen poplach městskému záchrannému systému v Chodově. K místu události ihned vyjíždí hlídka městské policie a ve stanoveném čase také družstvo hasičů s cisternovou automobilovou stříkačkou CAS 24. Krajské operační a informační středisko HZS vyhlásilo poplach i pro další techniku, a tak krátce po naší cisterně vyjíždí i chodovský automobilový žebřík AZ 30 IFA. Po příjezdu první jednotky na místo je zjištěn kouř ve 3. nadzemním podlaží. Velitel zásahu provádí rychlý venkovní vizuální průzkum okolo školy s tím, že před budovou se už shromažďují učitelé a děti.

Naše zásahová jednotka stále častěji vyjíždí na typ události spolupráce se složkami IZS při pátrání po osobách v terénu. Na tento typ zásahu je zpracován dokument postupů souboru typových činností 07/IZS, který stanovuje postupy spolupráce zasahujících složek. V letošním ročním plánu školení bylo stanoveno proškolení tohoto dokumentu a termín provedení byl určen na čtvrtek 10. října. Školení hasičské jednotky se, v rámci spolupráce u zásahů v našem městě, zúčastnili příslušníci chodovského obvodního oddělení policie ČR a strážníci městské policie Chodov.

Během pravidelného výcviku 27. září 2013 v chodovském podniku Chodos jsme připravili pokus, ve spolupráci s Dr. Ing. Petrem Ptáčkem - dopravním expertem, jehož cílem bylo "změřit" tlakové účinky po případném fyzikálním výbuchu natlakované pneumatiky autobusu SOR v podmínkách skutečného požáru. K dispozici jsme měli dva kusy pneumatik s diskem natlakované na provozní parametry. Pokus byl proveden v bezpečném oploceném prostoru za bývalou kotelnou v Chodosu za asistence jednotky HZS stanice Sokolov a JSDH Chodov. Pneumatiky byly uloženy na pomocném kovovém rámu ve výšce přibližně 80 cm a zapáleny pomocí dřeva a ropné směsi.